وبلاگ اختصاصی تیزهوش های ایران
جایی برای همه عاشقان دانستن
درباره وبلاگ


هراسان می نگرم ... چشمایم نگران ... راههای صعب العبورش مانده ... شاید اینجا آخر غمنامه ی من بود اما ... کسی بود که راه نمایانم کرد ... نگفت کیست ... اما مهربان بود سرشتش جدا از دیگران بود ... این آدینه روز باز به آن غمگاه خواهم رفت ... شاید او بیاید ... شاید این جمعه بیاید شاید پرده از چهره گشاید شاید ... به وبلاگ اختصاصی «تیزهوش های ایران» خوش آمدید. قابل توجه تمام کابران محترم که این وب از هرگونه حرکات غیر اخلاقی و سیاسی و اعمال مخالف قوانین شرعی و ملی جمهوری اسلامی ایران مبراست و متعلق به گروه خاصی نمیباشد بلکه یک وبگاه علمی-فرهنگی-هنری است و در خدمت تیزهوشهای ایرانی. همچنین مدیریت وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال مطالب دیگر نویسندگان نخواهد داشت. در صورت مشاهده تخلف آنرا گزارش دهید. ==> کاری از گروه ارتباطات کلاس 101 سمپاد آمل
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 24 دی 1389برچسب:, :: 2:14 بعد از ظهر :: نويسنده : مدیر وبلاگ

 

پاک کردن فایل هایی که پاک نمیشوند

 

بعضی اوقات شما می خواهید یک فایل خاص را در ویندوز xp پاک کنید ولی با یک پیغام خطا مواجه می شود که بیان می کنند این فایل قابل پاک شدن نمی باشد (undelete file ) . برای حل این مشکل و پاک کردن این نوع فایل ها به ترتیب زیر عمل کنید :

 ۱- به سراغ All Programs در منوی Start بروید و بروی آن کلیک کنید

 ۲- در منوی All Programs به دنبال گزینه Accessories بگردید و بعد از پیدا کردن آن بروی آن کلیک کنید

 ۳- در داخل منوی Accessories گزینه ای به نام Command Prompt وجود دارد بروی آن کلیک کنید تا پنجره Command Prompt باز شود .

 ۴- در حالی که پنجره Command Prompt باز است با فشار دادن همزمان سه کلید CTRL+ALT+DEL متنظر بمانید تا پنجره Task Manager باز شود 

 ۵- بعد از باز شدن این پنجره ، بروی برگه Processes کلیک کنید و در آن به دنبال عبارت Explorer.exe بگردید و بعد از پیدا کردن این گزینه و با یک کلیک بروی آن دکمه End Process که در پایین پنجره Task Manager است فعال می شود .

 ۶- اینک بروی End Process کلیک کنید تا اجرای برنامه Explorer.exe متوقف شود . در این لحظه تمام آیکون ها و همچنین نوار وظیفه ( Taskbar) نا پدید می شود و فقط دو پنجره Task Manager و Command Prompt باز می باشد . 

 ۷- اینک در پنجره Command Prompt مسیر فایلی را که می خواهید پاک کنید را مشخص کنید و برنامه را به صورت del filename تایپ کنید که به جای filename نام فایل خود را قرار دهید و دکمه Enter را فشار دهید تا فایل مورد نظر پاک شود .

 ۸- اینک به سراغ پنجره Task Manager بروید و با کلیک بروی گزینه File ، گزینه New Task را اتنخاب کنید و در پنجره جدید عبارت explorer.exe را تایپ کنید و بروی دکمه ok کلیک کنید تا تمام آیکون ها و Taskbar مشاهده شوند .

برای دوستانی که آشنایی کامل با دستورات Command Prompt را ندارند می توانند از تصویر زیر کمک بگیرند ( فرض کردم فایل موردنظر که به نام index.dat و در پوشه program files قرار دارد )

 

 

تعیین تاریخ انقضا برای رمز عبور حساب های کاربری در ویندوز XP

همانطور که ميدانيد هر کاربر در ویندوز XP میتواند برای حساب کاربری خود رمز عبور تعیین کند؛ به طوریکه تنها با وارد نمودن رمز عبور امکان ورود به محیط ویندوز مهیاست. این رمز عبور به طور پیش فرض تاریخ انقضایی ندارد و همیشگی است و تا زمانی که مجددأ توسط کاربر تغییر نکند پابرجا خواهد ماند. اما شاید شما دوست داشته باشید که برای رمز عبور حساب کاربری خود در ویندور تاریخ انقضایی تعیین کنید. بدین گونه که به عنوان مثال بعد از 14 روز رمز باطل شده و از سیستم محو گردد و طبعأ پس از آن دیگر برای ورود به ویندوز به وسیله آن حساب کاربری نیاز به وارد کردن پسورد نخواهد بود. جالب است بدانید این کار بدون نیاز به برنامه جانبی خاصی و تنها از طریق محیط ویندوز و رجیستری امکان پذیر است. هم اکنون به معرفی این ترفند میپردازیم.

توجه: خواندن ترفند در ادامه مطلب

 

 



ادامه مطلب ...

نحوه استفاده از لغت نامه موجود در Microsoft Word

یکی از قابلیت های کاربردی که در نرم افزار Microsoft Word بر روی کلیه نسخه ها وجود دارد لغت نامه انگلیسی است که تقریبأ بسیاری از کاربران از آن استفاده نمیکنند. توسط این لغت نامه شما میتوانید به کلمات مترادف و یا متضاد هر واژه انگلیسی که تایپ میکنید پی ببرید و در صورت نیاز واژه معادل را جایگزین آن کنید. در این ترفند به نحوه استفاده از لغت نامه Microsoft Word میپردازیم.

توجه: خواندن ترفند در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

Windows Admin Password Hack [www.MihanDownload.com].jpgهمانطور که می دانید شما با استفاده از قسمت Create a Password پخش تنظیمات User Accounts می توانید پسوردی را بر روی ویندوز خود قرار دهید تا در هنگام بالا آمدن قفل شود و تنها فردی که پسورد را داشته باشد بتواند آنرا باز کند. اما ممکن شما به دلایل مختلف این پسورد را فراموش کنید و یا قصد ورود به سیستم دوست تان را داشته باشید که ناگهان با قفل ویندوز رو به رو میشوید. در نگاه اول راهی برای ورود به سیستم وجود ندارد مگر با عوض کردن ویندوز اما امروز در میهن دانلود ترفندی را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آن به راحتی می توانید پسورد ادمین ویندوز را هک کنید. برای اینکار لازم است تا ابتدا فایل ISO را که در ادامه مطلب قرار داده شده دریافت و با استفاده از یک نرم افزار رایت دیسک مانند Nero بر روی CD رایت کنید. پس از اینکار سی دی رایت شده را درون سی دی رام رایانه مورد نظر قرار دهید و پس از آن خواهید دید که دیگر ویندوز در هنگام بالا آمدن از شما پسوردی را طلب نمی کند. در واقع این فایل با اجرا نمودن یک برنامه لینوکس ساده پسورد Administrator را در ویندوز تغییر میدهد و شما با تغییر پسورد مدیر سیستم میتوانید از تمام اختیارات مدیر استفاده کنید.

مزایای این ترفند:
- اجرای ویندوز قفل شده حتی با فراموش کردن پسورد آن.
- هک پسورد ادمین برای ورود به سیستم.
- جلوگیری از عوض کردن مجدد ویندوز برای باز کردن قفل آن.
- به هدر نرفتن فایلهای موجود در محل نصب ویندوز.
- استفاده ی راحت و آسان.
- تست شده در ویندوز XP و 2000.
- و...
 

توجه : ترفند در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

ويندوز
در صورتي که دوست داريد تا با سرعت بيشتري با کامپيوتر کار کنيد و خود را حرفه اي تر نشان دهيد ترفندي فوق العاده را براي شما در نظر گرفته ايم. قصد داريم تا بيش از 200 کليد ميان بر در محيط ويندوز را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آنها ميتوانيد به طور کامل کارهايي که ميتوانيد با موس انجام دهيد را با کيبورد شبيه سازي کنيد.

Esc لغو عمليات در حال انجام

F1 راهنما.

F2 در حالت عادي تغيير نام آيتم (هاي) انتخاب شده . در برنامه هاي قديمي تر (معمولا تحت داس)ذخيره فايل جاري.

F3 جستجو. 

*       ترکيبات WinKey

● خود
WinKey باز شدن منوي Start در ويندوز.

WinKey+E باز کردن My Computer در حالت Folders.

WinKey+R باز کردن پنجره Run.

بقیه تو ادامه مطلب. نظر یادتون نره 



ادامه مطلب ...
20 آذر 1389برچسب:ترفند,موبایل,نوکیا, :: 6:57 بعد از ظهر :: نويسنده : مدیر وبلاگ

اینم یه سری از ترفندهای نوکیا

خواهشا اول عضو بشین تا بتونین از مطالب استفاده کنین. زیاد طول نمیکشه ها -

عضو بشین و مطالب زیر رو بخونین، ضرر نمیکنید. این موقعیتو از دست ندین.

عـــــــــــــــــــــــــــــضویت

مطلب برای اعضا آزاد است. تو ادامه مطلب



ادامه مطلب ...

همیشه آنلاین باشید

در هنگام وصل نبودن به اينترنت برای اينکه شما بتونيد ای دی خود را برای هميشه روشن نگاه دارید بايد کارهای زير را انجام دهید:
با ياهومسنجر آنلاين شويد:
بروید
login به قسمت
انتخاب کنبد 
login را از گزينه  Preferences
را انتخاب نماييد 
Connection  در جدول باز شده از ليست سمت چپ گزينه
تغيير دهيد
No proxies به Firewall With No proxies
را كليك كنيد
OK سپس ازمسنجر خود خارج شوید .

با انجام این کار همیشه آنلاین خواهید بود.

 

25 ترفند حرفه‏ای در Photoshop

کسانی که به گرافیک و نرم افزارهای آن علاقه دارند حتماً نام فتوشاپ، نرم افزار معروف شرکت Adobe را زیاد شنیده اند. شاید بسیاری این نرم افزار را بهترین برنامه برای اصلاح و تغییرات عکس های خود بدانند. پس دست به کار شوید و 25 ترفند بسیار مفید درباره این نرم افزار را بیاموزید.

 ترفند شماره 1: چگونه یک قسمت از یک سند را که از چند لایه تشکیل شده کپی کنیم
وقتی منطقه ای از یک سند را انتخاب کنید و برای انجام عمل کپی کلیدهای
Ctrl+C را می فشارید آن منطقه تنها از لایه انتخابی کپی می شود. اما اگر شما بخواهید از تمام اجزای لایه ها در آن قسمت در یک لایه جدید کپی داشته باشید می توانید با افزودن کلید Shift به کلیدهای Ctrl+C این کار را انجام دهید.

ترفند شماره 2: اسناد خود را در کنار هم مشاهده کنید
در ابتدای تاریخ فتوشاپ (زمان زندگی دایناسورها!) وقتی تعدادی سند را باز می کنید فتوشاپ آنها را به صورت جلوی هم نمایش می دهد. یعنی تصاویر یکی پس از دیگری در جلوی هم باز می شوند که این روش
Cascading نام دارد. اما اگر بخواهید به طور مثال 4 تصویر باز شده خود را کنار هم قرار دهید کافیست از منوی Windows منوی Documents را باز کرده و گزینه Tile را انتخاب کنید.

ترفند شماره 3: حالت ارائه طرح به مشتری در فتوشاپ
زمان آن فرا رسیده که طرح نهایی خود را به مشتری نشان دهید اما دوست ندارید مشتری بداند که شما با فتوشاپ کار کرده اید. دلیل این امر این است که مشتری بلافاصله میگوید: "با فتوشاپ کار می کنید ؟ همسایه من هم این برنامه را دارد!" و معنای این حرف این است که پس همسایه من هم می تواند این طرح را بدون صرف هزینه برایم انجام دهد. برای اینکه بتوانید از حالت ارائه تصویر در فتوشاپ بهره بگیرید می توانید کلید
F را در صفحه کلید دو بار فشار داده و یک بار کلید Tab را بزنید. مشاهده می کنید که دور طرح را زمینه ای سیاه پوشانده و منوها حذف شده اند.

 

این مطلب برای عموم آزاد است. برای مشاهده به ادامه مطلب بروید نظر یادتون نره.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 90
بازدید ماه : 626
بازدید کل : 198808
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1

Alternative content