المپیادها
وبلاگ اختصاصی تیزهوش های ایران
جایی برای همه عاشقان دانستن
درباره وبلاگ


هراسان می نگرم ... چشمایم نگران ... راههای صعب العبورش مانده ... شاید اینجا آخر غمنامه ی من بود اما ... کسی بود که راه نمایانم کرد ... نگفت کیست ... اما مهربان بود سرشتش جدا از دیگران بود ... این آدینه روز باز به آن غمگاه خواهم رفت ... شاید او بیاید ... شاید این جمعه بیاید شاید پرده از چهره گشاید شاید ... به وبلاگ اختصاصی «تیزهوش های ایران» خوش آمدید. قابل توجه تمام کابران محترم که این وب از هرگونه حرکات غیر اخلاقی و سیاسی و اعمال مخالف قوانین شرعی و ملی جمهوری اسلامی ایران مبراست و متعلق به گروه خاصی نمیباشد بلکه یک وبگاه علمی-فرهنگی-هنری است و در خدمت تیزهوشهای ایرانی. همچنین مدیریت وبلاگ هیچگونه مسئولیتی در قبال مطالب دیگر نویسندگان نخواهد داشت. در صورت مشاهده تخلف آنرا گزارش دهید. ==> کاری از گروه ارتباطات کلاس 101 سمپاد آمل
آخرین مطالب
نويسندگان
28 ارديبهشت 1389برچسب:, :: 7:8 بعد از ظهر :: نويسنده : مدیر وبلاگ

سلام

از اونجاییکه نسبت به سالهای پیش برخلاف ثبت نام بچه ها در کلاسهای المپیاد مرکز  تعداد المپیادیهای مدرسه ما کمتر شده و همچنین خیل عظیمی بسوی ریاضی روانه شدند و رشته های دیگر مثل شیمی یا فیزیک و یا زیست شناسی خالی مانده(!) بر آن شدیم تا اول بیان کنیم که المپیاد چیست و اهداف حضور در آن باید چه باشد و غیره.

این مطلب بخش اول از این مقاله است.

المپیاد چیست؟

دانش آموزان گرامی، المپیاد های علمی هر ساله در هفت رشته متفاوت (ریاضی، فیزیک، شیمی، نجوم، زیست، ادبیات و کامپیوتر) برگزار می شوند. در هر یک از این رشته ها دانش آموزان با پشتکار کافی برای شرکت در المپیاد های جهانی برگزیده میشوند. در مرحله اول یک آزمون به صورت چند گزینه ای و در اواسط سال تحصیلی(دی یا بهمن ماه) برگزار می شود. شرکت در این آزمون برای عموم دانش آموزانی که دارای شرایطی باشند آزاد است.

از دانش آموزانی که در مرحله اول پذیرفته می شوند(در هر رشته حدود 500 – 1000 نفر در کل کشور) آزمون دیگری تحت عنوان مرحله دوم گرفته می شود. این آزمون تقریبا در اوایل اردیبهشت ماه برگزار می شود.

پذیرفته شدگان در هر رشته (که حدود 40 نفر می باشند) به دوره ی تابستانه دعوت می شوند. این دوره که در تهران و در باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار می شود تا اواخر تابستان ادامه دارد. در هر رشته به تعداد دو برابر اعضای تیم جهانی (بین 8 تا 12 نفر ،بستگی به رشته المپیاد دارد.) از دانش آموزان انتخاب می شوند تا به رقابت خود برای عضویت تیم ملی ادامه دهند. این تعداد از دانش آموزان از کنکور سراسری معاف بوده و می توانند در هر رشته ای در هر دانشگاهی از کشور تحصیل کنند.

گفتنی است شرکت در تمام این آزمون ها و دوره ها کاملا رایگان بوده و فقط برای مرحله اول هزینه ای ناچیز از دانش آموزان اخذ می شود. توجه کنید که مهمترین منابع و نمونه سوالات برای المپیاد آزمون های مرحله اول و دوم سالهای گذشته می باشند. این آزمون ها هم به صورت کتاب توسط انتشارات مختلف به چاپ می رسند و هم در اینترنت به راحتی یافت می شوند. توصیه می شود پس از آنکه اندکی تسلط پیدا کردید سراغ این آزمون ها بروید.

پایان بخش اول

منبع : وبلاگ تخصصی فیزیک و شیمی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 1487
بازدید کل : 200298
تعداد مطالب : 57
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1